Remote en centraliseren, beheer veiligheid vanuit één centraal punt.

De uitdagingen waar grote organisaties zoals supermarkten en Retail ketens met veel vestigingen voor staan, is enorm. Logistiek, medewerkers, huisvesting en niet te vergeten veiligheid, zijn er enkele.

Het heeft ons vanaf het begin van onze ontwikkeling aangezet tot nadenken over onze oplossingen en dienstverlening en de wijze waarop remote en centralisatie deze en vele andere organisaties efficiënter kunnen laten ondernemen op met name het gebied van veiligheid en beheer.

Een van de manieren om als organisatie efficiënter te kunnen ondernemen, is door zoveel mogelijk centraal en uniform te werken. Neem bijvoorbeeld supermarkten; de uitstraling is overal hetzelfde, maar ook de indeling in de winkels en de inventaris worden zoveel mogelijk gelijk getrokken. Waar die uniformiteit nog achterblijft, is in het gebruik van het camerabeveiligingssysteem. Terwijl daar nog veel winst is te halen.

Een modern camerabeveiligingssysteem wordt veel breder ingezet dan enkel voor het waarnemen van winkeldiefstal. Ontwikkelingen zijn al zo ver. Wat zou het een CPO en zijn organisatie besparen aan tijd en geld als het rijden voor fraude- of diefstalonderzoek in vestigingen niet meer nodig is en kassagroepen centraal onderzocht kunnen worden? Of dat camera’s gebruikt kunnen worden voor analyse in strategische beslissingen. In tijden als deze groepsvorming en bezoekers in goede banen leiden, moeten we de indeling van de winkel aanpassen, zodat product x of y beter in het zicht komt van de klant?

De centrale regie

Om maximaal resultaat te behalen, wilt u als organisatie deze analyses of onderzoeken centraal uitvoeren, zodat u het in elke winkel kan toepassen. Maar daar ligt de uitdaging. Want de beelden en opnames van het camerabeveiligingssysteem zijn nu nog vaak alleen op de locatie zelf beschikbaar. Om elke locatie af te bezoeken voor beelden is niet alleen tijdrovend maar de kilometers die afgelegd moeten worden, hebben ook een grote impact op uw CO2-voetafdruk. We merken dan ook dat er steeds meer behoefte is naar een systeem dat centraal georganiseerd kan worden. Waar beelden veilig binnen handbereik liggen. Zonder dat mensen naar een locatie gestuurd hoeven worden om daar de beelden te bekijken of op te halen.

Eén platform

Eén van de oplossingen die DVRS hiervoor aanbiedt, is Videomanager VMS Cloud: Vanuit één centraal platform uw beveiliging regelen, zelfs voor meerdere klanten (lees: vestigingen) tegelijk.

En doordat het centraal geregeld is, wordt het eenvoudiger om aan 24/7 monitoring, videoverificatie of acties te doen. Videomanager bevat bijvoorbeeld enkele belangrijke technische innovaties waardoor de alarmcentrale in staat is om video-verificatie bij een alarmmelding te garanderen. Videomanager is ook de beste keuze als u de camerabeelden wilt gebruiken voor strategisch operationele toepassingen, dankzij verschillende analytische en control/ access toepassingen die aan het platform gekoppeld kunnen worden.

Een ander voordeel van Videomanager VMS Cloud is dat het web-based is. Waarbij de server in een client server toepassing van Videomanager VMS ook gekoppeld kan worden aan de cloud. U hoeft dus geen specifieke hardware aan te schaffen en uw meldkamer hoeft niet te investeren in dure software en trainingen. En het maakt het mogelijk dat u op elk device – via een beveiligde bevinding – toegang kunt krijgen tot het systeem. Zo kunt u als een eindgebruiker ook onderweg beelden bekijken, mocht dat nodig zijn. Centraal de regie hebben over uw camerabeveiligingssysteem op elke locatie, dat is waar Videomanager voor staat. Wilt u meer weten over de mogelijkheden die Videomanager u kan bieden? Neem contact met ons op. We helpen u graag.